luni, 16 martie 2015

Precizări despre evadări

În vis la mine s-au rătăcit tot felul de lucruri ciudate.
Am de a face cu un curcubeu de câte ori privesc în zare.  Mă bărbieresc fără să mă tai. Oamenii zâmbesc sincer. Toată lumea ascultă în maşină Radio România Cultural. Nimeni nu aşteaptă pomeni gratuite, iar cei care au nevoi primesc ajutor de unde se aşteaptă mai puţin. S-a dezinventat praful de puşcă. Orice fel de piramidă, în frunte cu cea trofică, stau cu roatele în sus. Legumele preiau puterea. Toate femeile sunt frumoase în toate felurile. Femeile frumoase sunt dorite şi sunt iubite. Culmea, vin şi ele cu aceeaşi ofertă. Nici o urmă de interes, cuvântul, ideea, noţiunea nici măcar nu se mai găsesc în dicţionar. Sunt curios să aud o manea şi cutele frunţilor celor întrebaţi mă fac să cred că sunt un lunatic, aşa ceva nu există, ce se întâmplă cu mine, de unde vin ? Copiii citesc... Oamenii mari fac alegeri bune. Albă ca Zăpada şi ce şapte ani de-acasă iau prim planurile de multe ori, devenind chiar puţin obositori.
Nu am (aproape) nici un fel de cusururi acolo. Sunt frumos. Sunt perfect. Sunt Făt Frumos, Pipăruş Petru şi Florea Înfloritu în unul singur. Nu mă bâlbâi, nu mă repet. Şi sunt înţelept. Doar puţin vâscos. Mişcările nu mi-s în largul lor, pot să mă fac leoarcă de apă numai din efortul unui clipit, ca să nu mai vorbesc despre contradicţia cronometrului cu lumea visului meu. Iubita, şansa, dorinţele sunt cu atât mai rapide cu cât mai greu mi-e mie să-mi limpezesc alergarea împleticită către ea (ele).
Iar  mobilitatea, flexibilitatea culorilor, formelor, faptelor, decorurilor este demnă de teoria probabilităţilor extinsă la scara unei galaxii - cel puţin - chiar şi una dintre alea mai mici. Ce să zic, e mult mai uşor de urmărit încâlcita prezentă chinuită descriere decât să ţin pasul cu viteza cu care evoluează cascadele de surprize ascunse realităţii doar de străveziul pleoapelor.
 Imaginarele probleme generatoare de stres se traduc aici în victorii comode, frumoasele de gheaţă se comportă ca nişte suflete calde normale, pisica îmi explică nişte treburi, morţii deapănă amintiri cu glonţul în cap şi nu produc nici un fel de teamă, laptele călăreşte ibricul pe ochiul aragazului, ticăloşii sunt nişte tipi de treabă care tocmai şi-au rezolvat problema complexelor, Suedia oferă turiştilor est europeni bani gratuiţi la tarabă, alături de un climat oarecum submediteraneean, străbunica face din mână cu grijă, să nu scape placa pe la colţul zâmbetului, maşinile străine se bat la ofertă să se parcheze în curte, delfinii şi caracatiţele practică frecvent scubaflying şi alte sporturi aviatice în atmosferă, chestii din astea.
Şi exact când găsesc echilibrul, „wa”-ul care te transformă din bucăţica de puzzle pierdută după canapea în firimitura fără de care universul nu se poate admira ştirb în oglindă, atunci un câine frustrat sau un ceas înecat cu propria limbă sau o rafală de ploaie căzută brusc din găleată pe acoperiş, sau toate deodată, nu se pot împăca în ruptul capului cu situaţia şi mă izbesc peste cap cu tocul uşii către lumea reală. Şi uşa aia se tot închide imediat în spate şi n-are nici vizor, nici monitor, nici card de memorie înfipt pe undeva să pot revedea cumva măcar unele detalii ale echilibrului, indiferent de format.
Nu e uşor nici măcar să prind bilet la evenimente din astea. Există oarece condiţii, impuse de univers probabil, care trebuie întrunite. Le ştim, dar stau rătăcite şi împrăştiate prin cotloanele circumvoluţiunilor.

Este ?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu