duminică, 3 mai 2015

Cronică superficială

Am început să văd clişee care se repetă în multe filme americane. Tot mai multe. Foarte mulţi actori de top de la ei nu mai reuşesc să facă gaguri decât într-un anume fel: diaree, bude înfundate, pârţuri nămoloase, vomă la vedere, laolaltă cu tot procesul, uneori muci. Dacă Jim Carrey le-a făcut o dată, acuma le vezi inevitabil în aproape toate comediile, parodiile, siropelele şi filmele uşoare, de uichend. Nu spun de Scary Movie, precursorul comediilor care nu mai au limită în grotesc, ci de filme gen „Surpriză, vine Polly” sau „Cealaltă femeie”, ca să dau numai două exemple dintre cele rulate zilele astea, cu Ben Stiller, Jennifer Aniston, Cameron Diaz etc. Iar glumele nu pot să nu includă unul dintre substantivele vagin, coaie, sex, penis, anus, inghinal. Deja cuvântul fuck este în vocabularul, sângele şi ADN ul nostru, al tuturor. Iar vârsta limită de 12 ani pentru unele filme include deja imagini cu busturi goale de femei şi desene explicite de organe genitale, printre altele.
Şi văd un mesaj din ce în ce mai insistent: să băgăm iarbă ! Ăsta vine în completare. În foarte multe filme se fumează iarbă, adulţii responsabili au făcut-o în tinereţe, toţi au scule şi ştiu cum să le folosească, toţi au furnizori. Pentru mine e clar că se doreşte o opinie generală favorabilă legalizării. Am auzit că face poftă de mâncare, te calmează, te face prietenos şi dormi bine. De acord, am fumat 20 de ani şi nu sunt mândru, şi nici nu sunt de acord cu nici un fel de restricţii în afară de cele pe care şi le delimitează fiecare în sufletul lui. Dar toate astea  corelate cu picajul nivelului de cultură şi alfabetizare din jurul meu, mă duc cu gândul prima dată la ideea de manipulare, urmată de îndobitocire.
Mi-e frică de violenţa lumii care se profilează în viitor. Cred că de la chestii din astea pleacă totul.
Sunt primul care votez pentru amor liber, alcool şi distracţie, cu singura condiţie de bun simţ care cred că se impune: dreptul la cultură, la inteligenţă pentru toţi, şi liberul arbitru. Fără manipulări. E destul de sufocantă mass media din jur cu manelizarea şi strălucirea mahalalelor, numai pe motiv că asta se vinde şi totul funcţionează pe bani.
Nu ştiu ce să mai spun... Mi-e dor de muzica anilor 60 şi de filmele cu Buster Keaton, Peter Sellers şi  Jerry Lewis. 

Mă moşnegesc, este ?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu